Etiketter

, , ,

När det är så grått ute som det är idag, måste jag omge mig med färg.
Därför bestämde jag mig för att göra dagens lunch färgglad, en liten minibrunch.

Hade potatis kvar från igår som jag blandade ihop med en pesto gjord på hackad ruccola, riven parmesanost och olivolja, rostade sesamfrön och salt.
Stekte kycklingfiléer och grön sparris och la ihop allt på ett stort fat tillsammans med blandad sallad.

En bit ost från Paris och gott knäckebröd fick bli ”ostbrickan”.

Hade smoothie och Kärleksmums kvar som fick agera efterrätt 🙂

Image

Image

Image

Jag tog en näve ruccolasallad och finhackade den.
Blandade ihop den med 1 dl riven parmesanost och 2-3 msk olivolja, rostade sesamfrön samt ett par nypor salt.

Sedan blandade jag ihop peston med den kalla potatisen skuren i bitar och la allt i en skål.  Jag lät sedan potatisblandningen stå och vila en stund.
Under tiden la jag upp blandad sallad på ett större fat, delade små pärltomater och strödde över salladsbädden.
Stekte sedan grön sparris och la på.
Och sist stekte jag upp kycklingfiléer delade i mindre bitar och fördelade över de andra salladsingredienserna.

I smoothien mixade jag blåbär, vaniljyoghurt, avocado, jordgubbar och en liten skvätt svartvinbärssaft.
(Använder mig aldrig av exakta mått när jag gör smoothies utan smakar mig fram.)

Recept på Kärleksmums hittar ni här.

Ha en fortsatt skön söndag 🙂