Etiketter

, , , ,

När jag inte har någon annan att ta hänsyn till vad det gäller lunchmat som tex. idag,
då blir det nästan alltid en hemgjord sallad för min del.
Jag älskar och har älskat alla typer av grönsaker i hela mitt liv. Färska, kokta, ugnsrostade, grillade, stekta, marinerade, inlagda, you name it.
Är förtjust i allt som går att variera och då är sallader toppen. 
Idag blev den så här:
Image
Image
Image

Jag la blandad sallad på en stor tallrik, stekte grön sparris och la på. 
Kokade upp två nävar frysta bondbönor som jag köpte häromdagen och som jag lät en klick smör smälta över först och la dem sedan över salladen.
Snurrade några skivor bresaola och la på och sist på med lite inlagda kronärtskockshjärtan.
Sist strödde jag rostade sesamfrön samt flingsalt över det hela. Mums!

Det behövs lite nyttigt idag känner jag. Det blev en spontan-julgransplundring här hemma igår med tårta, kakor, choklad, godis mm mm… Julen dansades bokstavligen ut.
Men innan plundringen gjorde ett par entusiaster en liten snögubbe av snön som fallit under dagen 🙂
Image

Ha en skön söndag!