Gick igenom mina bilder från förra året och kom till de från Milano ganska snabbt eftersom jag var där i januari då.
En av min mans bästa vänner sedan tonåren bor där sedan många år tillbaka. Nu med fru och barn. De var de jag hälsade på och bodde hos.

Det var en härlig helg med långa frukostar som jag älskar och sedan ut på långa promenader runtom i stan. In och ut på olika kaféer och in och ut i alla affärer… 🙂 Så mysigt!

Att bo mera centralt i Milano än vad de gör är praktiskt taget omöjligt. Man stiger rakt ut i city från deras port.
Därifrån har man sedan promenadavstånd till det mesta.

Image

Image

Att Milano är en modestad märks på många sätt. Här hittade jag bl a Armani-choklad 🙂

Jag har nog aldrig handlat med mig så mycket mat och kläder som på den här resan.
Våra vänner tittade skeptiskt på mig när jag satt på golvet och försökte få in allting i min      
ganska så stora resväska.
Det slutade med att vi helt enkelt fick fylla mina nyinköpta höga stövlar med salami, choklad, olivolja, ostar och kryddor för att få ihop hela packningen.

Efter att jag varit hos dem och fått helt underbar mat fick jag dille på att göra antipasto till middag stup i kvarten 🙂
bild kopia 2

Buon apetito ❤