Etiketter

, ,

Image

Det drack jag igår när jag och en väninna var på restaurang Shanti på Söder.
Jag var så sugen på sött te efter den fantastiskt goda maten.
Jag frågade om de hade 
myntate och servitören såg först lite frågande ut men frågade sedan om jag gillade ingefära. Absolut svarade jag och resultatet blev alltså mynta- och ingefärste 🙂
Supergott om ni frågar mig. 

Så idag var det bara att införskaffa både mynta och ingefära för att göra sig en egen variant.
Vet inte om han hade något te som bas till ”tedrinken” men det hade i alla fall jag, jag tog svart te som bas.
Och så sötade jag med råsocker.

Detta åt vi med god aptit
Image

Dessvärre minns jag inte vad rätterna hette men en var en kycklingrätt och den andra var en lammrätt.
Lammrätten blev favoriten och den rekommenderade de också.

Ha en härlig kväll!