Etiketter

Om jag skulle rangordna mina favoriträtter skulle den här fisksoppan hamna högt upp, förmodligen på prispallen.
Jag slevar i mig den som om där inte vore någon morgondag… 
Och eftersom det är min namnsdag idag tyckte jag det passade bra att göra den här till middagen 🙂

Image
Utö Värdshus´ fisksoppa.

Jag använder mig av det här receptet.
Idag hade jag ingen purjolök hemma, men det gjorde absolut ingenting, den blev lika god för det.
Istället för vit fisk som anges i receptet så tog jag lax istället. Jag älskar lax och tycker det passar precis lika bra.
Kräftstjärtar hoppade jag över också. Annars körde jag på enligt receptet. (Glöm inte att smaka av efter saltningen, det kan behövas mer salt.)
Idag blev soppan alldeles extra god och det var nog för att jag gjorde soppbasen på eftermiddagen och lät den stå och vila tills det var dags att värma på den.
När den är uppvärmd så lägg i fisken ett par minuter, sedan är det bara att servera.
En rätt som går att förbereda alltså, pluspoäng även på det!

Image
 Idag köpte jag de första hyacinterna. Färgen som utlovas är röd (alltså inte rosa) så det ska bli spännande att se.