Etiketter

Oj vilken toppendag det blev! 
Mycket god mat och roliga upplevelser! Och härliga människor!
Jag insåg när jag kom till Centralen att det måste vara år och dag sedan jag var där och inte minst sedan jag åkte pendeltåg… 
Hittade bl a Beirut café-deli i gången på väg från tunnelbanan mot pendeltåget.
Där slank jag snabbt in för att köpa mig något att äta innan jag åkte ut till mässan. Går man upp i ottan är man vrålhungrig vid 10-tiden, 
i alla fall jag.
Noterade en massa andra goda saker där som jag till min stora förtjusning hittade en hel monter full av på mässan sedan:Image
Granatäppeljuicen med blåbär var galet god 🙂

Mässan bjöd också på olika matdemonstrationer, här bl a en liten rätt av årets kock Daniel Räms.
(Det min man trodde var en bordsduk är alltså mina jeans, då förstår ni storleken på smakportionen…)
Image
Jättegott var det.
Sotad lax gömd under tunt skivad kålrot, smörsky med ljus soya samt dillmajonäs. 
Toppad med rostade hasselnötter bl a.

Det fanns som sagt gott om matdemonstrationer, smakprovningar, tävlingar och mycket annat.
Image
Image

En rolig mässa väl värd att besöka!