Etiketter

, , , , ,

Image
Jag önskar ni kunde känna doften av den här goda pizzan. Himmel vad bra den blev!

Ett måste varje gång jag lämnar Frankrike bakom mig är en liten flaska pizzaolja. Den är anledningen till att jag gör/äter pizza överhuvudtaget. Några droppar runtom på pizzan och man höjer smaken ett par snäpp till. Det blir lite mer hetta över pizzan.
Image
Den finns att köpa i mataffärerna. Den här ovan köpte jag på Monoprix´s matavdelning. (Den finns säkert här hemma också, det är bara det att jag ännu inte hittat den.)

I detta ruskväder som vi har idag blev valet att göra pizza självklart.
Jag gjorde det dessutom enkelt för mig och körde på förgräddade tunna pizzabottnar. De är fantastiskt goda. Plus en färdigblandad tomat-pizza-sås. 
Därefter var det bara att lägga på sina favoriter som för dagen var dessa:

2 pkt. avrunnen och uppskivad buffelmozzarella
8 -10 skivor bresaola
1/2 skivad vitlök i tunna skivor
Cocktailtomater uppskurna
1 näve pumpakärnor
Ruccolasallad (Läggs på när pizzan är färdiggräddad.)

In i ugnen på högsta temperatur i ca 8 min. (Kolla av mot slutet.)
Ut ur ugnen och lägg på ruccolasallad runtom om.
Skär upp en bit och droppa på lite olja.
Ät och njut!
Den är väldigt mättande så ät lagom. Receptet ovan räcker till 1-2 pers. beroende på aptit… 😉

bild kopia 6