Image
Ingredienser till den här salladen:

Ruccolasallad
Tomater
Avocado
Kidneybönor
Ärtor (jag tog sockerärtsärtor)
Bacon
Bröd, gärna surdegsbröd till krutongerna
Olja till stekning
1-2 vitlöksklyftor
Riven färsk parmesan
Flingsalt

Rostade sesamfrön, se här

Jag tärnade först upp den surdegsbrödbit jag hade hemma. Fräste sedan brödtärningarna tillsammans med de  pressade vitlöksklyftorna i den upphettade olivoljan.
Sedan la jag dem på ett hushållspapper för att få bort onödigt fett.
Efter det stekte jag upp bacon, också i små bitar, tills de blev lagom knapriga. De fick också ligga på ett hushållspapper för att låta överdrivet fett rinna av.
Sedan la jag upp allt på ett uppläggningsfat: tomaterna och avocadon uppskivade, kidneybönorna, de snabbt förvällda sockerärtsärtona, ruccolasalladen samt krutongerna och baconbitarna.
Lägger man upp allting separat på ett fat finns det en chans att till och med de kräsnaste barnen tar för sig 😉
Här hemma blir det värre om man blandar ihop alla ingredienser.
Jag toppde sedan min portion med riven parmesan , olivolja, flingsalt och rostade sesamfrön.❤
Image