Image
Image

Jag hade två äggvitor hemma och bestämde mig för att göra maränger av dem.
Dessutom hade jag lite M&M´s hemma och hackade ner dem för att få lite chokladsmak. Jag tog de utan nötter i.
Det blev ett gäng maränger med M&M´s i och ett gäng utan – för att alla skulle bli nöjda och glada 🙂

Jag  tog två äggvitor och tillsatte 1 dl socker och 2 tsk vaniljsocker och vispade ihop allt i en bunke.
Bunken satte jag ovanpå en kastrull med sjudande under. Då blir det en toppenkonsistens att göra maränger av.
Sedan delade jag upp smeten i två bunkar för att färgsätta dem samt tillsätta upphackade M&M´s.
Därefter klickade jag ut smeten på en bakplåtspapperklädd plåt och satte in den i ugnen på 100 grader i en timme. Klart!

Fick ett mail från min bästa kompis som bor i Frankrike där hon skrev ”Jag älskar din blogg. Jag beundrar dig verkligen som har energi att alltid skriva och lägga upp sa mycket varje dag!….Villket kurage! Att läsa din blogg är mitt lilla dagliga nöje! Jag läser allt! Högsta möjliga betyg för mysighetskänslan!”

Åh vad jag glad jag blev. Tack snälla du för de fina orden, I love you girl❤!

Ha en underbar lördag mina vänner!