Image

Jag vill bara förtydliga att jag med blommor då menar inomhuskrukväxter. (Blommorna i trädgården brukar faktiskt överleva.)
Det slår aldrig fel, varenda gång jag får en krukväxt som skall förvaras inomhus så blir det fel efter ett tag.
Fast att jag kollar upp hur de skall skötas. Men nej, efter ett par veckor är det kört. 
Antingen ger jag dem för lite vatten eller för mycket eller så står de för ljust eller för mörkt eller så har vi för varmt eller för kallt hemma etc etc.

Men i sopen åker de inte när jag ännu en gång misslyckas, nej innan det barkar helt åt pipan, när jag anar oråd – då placerar jag dem i fosterhem.
Det vill säga hos mamma eller hos min svärmor.

Nu i kväll kommer en väninna över och jag tänkte att jag måste köpa hem lite blommor så att det ser ”lite grönt ut”.
Göra mig till lite tänkte jag;-)

Och nyss när jag gick förbi upptäckte jag detta:
Image
Det ska tydligen inte funka med sådana här fina färska blommor heller…

 

Men nu är det fredag och halva familjen är borta så nu ska här börjas pysslas för kvällen.

Må så gott!
Kram!