En ny blogg som skall handla om olika tesorter? Nix.

Ett nyöppnat ställe som helhjärtad går in för Afternoon tea i Stockholm? En teskola? Ett tehotell? Nix. Nix. Nix.
Stockholm Tea House är namnet jag för länge sedan bestämde mig för att min ”tesalong som jag någon gång skulle öppna” skulle heta.
Än har jag inte öppnat någon och kanske aldrig gör det heller.
Men att min blogg skulle heta just Stockholm Tea House kändes ändå som en självklarhet.

Och ja, jag älskar te 🙂

bild

Vad den här bloggen kommer att handla om blir en salig mix om det som ligger mig varmt om hjärtat och som jag vill dela med mig av.
Kanske inte dagens te-tips precis, men andra tips som jag tycker är för bra för att inte dela med sig av.


P.S Apropå tesalong så ska jag tipsa er om en pärla jag och en väninna ramlade på när vi var i Brighton i november förra året:

Skärmavbild 2013-08-23 kl. 20.14.29
Bex-drawing1

 http://www.blackbirdtearooms.com

Enjoy!